I.

Przepisy ogólne i definicje

Niniejsze ogólne warunki handlowe (zwane dalej „Regulaminem”) regulują prawa i obowiązki pomiędzy sprzedającym a kupującym przy zakupie towarów oferowanych przez sprzedawcę za pośrednictwem sklepu elektronicznego znajdującego się na stronie internetowej www.gracefolk.com (zwane dalej „ www.gracefolk.com”). Ogólne Warunki Handlowe stanowią integralną część umowy kupna zawartej pomiędzy kupującym a sprzedającym za pośrednictwem sklepu elektronicznego CREATIVEPLANT s.r.o. (zwanej dalej „Umową zakupu”). (Sprzedający i Kupujący łącznie zwani dalej „Umawiającymi się Stronami”).
Przedmiotem umowy kupna jest zakup i sprzedaż towarów w serwisie e-commerce firmy Creativeplant s.r.o.
Sprzedawcą i operatorem sklepu internetowego www.gracefolk.com jest firma:

Creativeplant s.r.o. z siedzibą Revolučná 171/4, 94655, Republika Słowacka
ID: 50 110 331
Numer VAT: 2120175651
Numer VAT: SK2120175651
Spółka Creativeplant s.r.o. jest zarejestrowana w OR pod adresem OS Nitra, sekcja: S.r.o., wkład nr. 57676/N
Spółka jest płatnikiem podatku VAT.

Informacje kontaktowe:
Magister sztuki Lenka Lubušká
E-mail: hello@gracefolk.com
Tel.: +421 908 145 159
Połączenie z bankiem:
Instytucja finansowa: FIO banka
IBAN: SK4783300000002600923297

(zwany dalej „Sprzedawcą”

Kupujący oznacza osobę fizyczną lub prawną, która nawiązuje relację handlową z CREATIVEPLANT, s.r.o. poprzez przesłanie zamówienia elektronicznego za pośrednictwem sklepu elektronicznego Gracefolk.com (zwaną dalej „Kupującym”)
Niniejsze OW obowiązują na terenie Unii Europejskiej przy zakupie towarów zamawianych za pośrednictwem Gracefolk.com.
Ogólne Warunki wchodzą w życie z dniem ich opublikowania na stronie www.gracefolk.com.
Wszelkie stosunki pomiędzy Kupującym a Sprzedającym, które nie są uregulowane w niniejszych ogólnych warunkach, podlegają odpowiednim przepisom ustawy nr. 513/1991 Zb. Kodeks Handlowy ze zmianami. Jeżeli Kupujący jest konsumentem w rozumieniu § 52 ust. 3 ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeksu Cywilnego w jego aktualnym brzmieniu, tj. jeżeli jest Kupującym, który przy zawieraniu i wykonywaniu umowy nie działa w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej lub innej działalności gospodarczej, w stosunkach nieuregulowanych niniejszymi ogólnymi warunkami stosuje się odpowiednie przepisy przepisy ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeks Cywilny ze zmianami.
Uprawnienia Kupującego w stosunku do Sprzedającego wynikające z ustawy nr. 250/2007 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 250/2007. 372/1990 Zb. o wykroczeniach z późniejszymi zmianami oraz z ustawy o ochronie konsumentów nr. 634/1992 Zb. z późn. zm. oraz Regulamin i Ustawa o ochronie konsumentów w sprzedaży obwoźnej i wysyłkowej nr. 108/2000 Coll., z późniejszymi zmianami oraz przepisami, niniejsze warunki pozostają nienaruszone.
Zamówienie elektroniczne oznacza przesłany formularz elektroniczny, zawierający informacje o Kupującym, listę zamówionych towarów z oferty Gracefolk.com oraz łączną cenę tych towarów, przetwarzaną przez elektroniczny system handlowy.
Przez towar rozumie się wszelkie produkty wymienione w obowiązującym cenniku Sprzedającego zamieszczonym na stronie www.gracefolk.com.

II.
Porządek

Warunkiem ważności zamówienia elektronicznego jest prawidłowe i kompletne wypełnienie formularza rejestracyjnego na stronie Gracefolk.com.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie oraz szkody powstałe w wyniku niepodania przez Kupującego wszystkich wymaganych danych podczas rejestracji i/lub nieprawidłowego wypełnienia formularza rejestracyjnego. Sprzedający nie ponosi także odpowiedzialności za szkody wyrządzone Kupującemu na skutek zapomnienia przez Kupującego hasła dostępu i/lub dostania się hasła dostępu Kupującego w ręce osób nieuprawnionych bez winy Sprzedającego.
Przyjęte zamówienie elektroniczne traktowane jest jako projekt Umowy Sprzedaży i ma charakter wiążący.
Umowa kupna pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym zostaje zawarta na podstawie wiążącego potwierdzenia elektronicznego zamówienia w systemie. Sprzedawca ma obowiązek potwierdzić treść elektronicznego zamówienia Kupującego drogą elektroniczną (na adres e-mail Kupującego podany w elektronicznym zamówieniu), pod rygorem nie zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Umawiającymi się Stronami. Sprzedawca potwierdzi zamówienie w terminie 3 dni od jego wysłania przez Kupującego. Kupujący zobowiązany jest do sprawdzenia treści zamówienia elektronicznego podanej w wiadomości e-mail Sprzedawcy. W przypadku stwierdzenia niezgodności w treści zamówienia elektronicznego potwierdzonego przez Sprzedawcę, Kupujący ma obowiązek powiadomić o tym Sprzedawcę za pośrednictwem wiadomości e-mail wysłanej na adres hello@gracefolk.com.
Za istotne elementy zamówienia elektronicznego uważa się:
a) Identyfikacja Kupującego tj. nazwa firmy lub imię i nazwisko, siedziba/zamieszkanie, numer identyfikacyjny, NIP, kontakt (telefon i adres e-mail);
b) nazwę zamawianego towaru lub jego kod;
c) Ilość zamawianego towaru;
Jeżeli zamówienie nie zawiera wymagań określonych w artykule poprzednim, uważa się je za niekompletne. W takim wypadku Sprzedawca podejmie próbę skontaktowania się z Kupującym i poprosi go o usunięcie braków w elektronicznym zamówieniu oraz o ewentualne jego doprecyzowanie i/lub uzupełnienie. Zamówienie elektroniczne uważa się za kompletne z chwilą dostarczenia Sprzedawcy danych określających i/lub uzupełniających zamówienie elektroniczne.


III.
Anulowanie zamówienia

Kupujący ma prawo anulować zamówienie elektroniczne bez podania przyczyny w dowolnym momencie przed jego wiążącym potwierdzeniem przez Sprzedawcę.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do anulowania zamówienia lub jego części w następujących przypadkach:
2.1 W przypadku zamówienia za pobraniem nie można było potwierdzić zamówienia w sposób wiążący (błędny numer telefonu, niedostępny, nie odpowiada na e-maile itp.)
2.2 Towary nie są już produkowane lub dostarczane lub cena dostawcy towarów uległa istotnej zmianie. W przypadku zaistnienia takiej sytuacji Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Kupującym w celu ustalenia dalszego postępowania. Jeżeli Kupujący zapłacił już część lub całość ceny zakupu, kwota ta zostanie zwrócona na jego konto w ciągu 30 dni kalendarzowych.

IV.
Warunki dostarczenia

Dostawy zamówionego towaru będą realizowane w możliwie najkrótszym terminie, w zależności od dostępności towaru i możliwości operacyjnych Sprzedawcy, jednak generalnie termin dostawy lub odbioru towaru wynosi od 3 do 21 dni od daty potwierdzenia zamówienia w przypadku płatności za pobraniem lub od otrzymania wpłaty na konto Sprzedawcy w przypadku wybranej płatności przede wszystkim przez Kupującego. W wyjątkowych przypadkach, gdy danego rodzaju towaru nie mamy na magazynie, a także nie są dostępne nawet u producentów i importerów, czas dostawy może się wydłużyć.
Przy wybranych produktach Sprzedawca określa termin dostawy bezpośrednio na stronie wybranego produktu.
Kupujący wybiera sposób transportu samodzielnie poprzez formularz zamówienia na stronie Gracefolk.com lub za pomocą innego sposobu komunikacji. Kupujący może wybrać sposób wysyłki, a mianowicie:
a) Odbiór osobisty w miejscowości Pribeta po uzgodnieniu ze Sprzedawcą - bezpłatnie
b) przesyłką kurierską (usługa spedycyjna) – w cenie 2,5 EUR
c) Poczta Słowacka – list polecony – 0 EUR
Wysokość kosztów wysyłki zostanie zawsze przekazana kupującemu podczas weryfikacji zamówienia lub sprzedawca zaproponuje kupującemu tańszą/inną opcję wysyłki.
Towar dostarczany za pośrednictwem firmy kurierskiej wysyłany jest na adres dostawy wskazany przez Kupującego w zamówieniu elektronicznym. Firma kurierska przed dostarczeniem towaru Kupującemu skontaktuje się telefonicznie z Kupującym i w sposób wiążący ustali z nim dokładny termin dostarczenia towaru Kupującemu. W przypadku, gdy Kupujący nie będzie obecny w miejscu dostawy w terminie uzgodnionym z firmą kurierską i nie upoważni innej osoby do odbioru towaru, Kupujący odpowiada za szkody wyrządzone Sprzedającemu i/lub przesyłką kurierską na skutek nieudanego dostarczenia towaru Kupującemu.
Własność towaru przechodzi na Kupującego z chwilą odbioru i zapłaty ceny zakupu.
Do przesyłki towaru zawsze dołączona jest faktura. Kupujący przy odbiorze towaru ma obowiązek sprawdzić czy opakowanie, w które zapakowany jest towar nie jest uszkodzone oraz podpisać dokument o przejęciu przesyłki. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru należy spisać protokół stwierdzonych wad powstałych podczas transportu przewoźnikiem – firmą kurierską w miejscu dostarczenia towaru. Jeżeli Kupujący odbierze towar pomimo oczywistego uszkodzenia opakowania, Sprzedający nie będzie uwzględniał późniejszych reklamacji z tego tytułu.
Towar dostarczany jest przez Sprzedawcę wyłącznie na terytorium Republiki Słowackiej.
Dostawa towaru na terytorium państw członkowskich Unii Europejskiej, lub innych krajach odbywa się na podstawie uprzedniej zgody i wzajemnego pisemnego porozumienia w sprawie ceny za przesyłkę i opakowanie oraz, jeżeli ma to zastosowanie. inne warunki dostawy pomiędzy Kupującym a Sprzedającym.
Kupujący ma obowiązek odebrać towar w miejscu określonym w umowie kupna-sprzedaży kupującego. W przypadku opóźnienia dostawy
towaru przez sprzedającego, sprzedawca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym kupującego i uzgodnić nowy termin wymiany lub dostawę podobnego lub inne towary, w przeciwnym razie sprzedający zobowiązuje się zwrócić kupującemu w terminie 15 dni zapłaconą cenę zakupu lub kaucję za towar uzgodnioną w umowie kupna.

W.
Warunki cenowe

Cena zakupu towarów oferowanych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Gracefolk.com jest zawsze podana przy wybranym towarze. Cena zakupu jest zawsze podana z podatkiem od wartości dodanej, chyba że zaznaczono inaczej.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do jednostronnej korekty (podwyższenia/obniżenia) cen towarów znajdujących się na stronie Gracefolk.com nawet bez wcześniejszego powiadomienia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen na skutek zmian cen ze strony producentów, importerów itp. Aktualna cena produktu będzie każdorazowo podana w momencie potwierdzenia zamówienia. W przypadku zmiany ceny zamówionego towaru, sprzedawca niezwłocznie poinformuje o tym fakcie kupującego drogą e-mailową. Kupujący ma prawo anulować zamówienie po tak skorygowanych cenach.
Kupujący, przekazując produkt, płaci cenę za produkt + przesyłkę i opakowanie oraz, jeżeli ma to zastosowanie, cenę za pobraniem.
W przypadku, gdy na stronie Gracefolk.com pojawi się oczywiście błędna cena niektórych towarów, np.: jeżeli towar jest powszechnie dostępny i powszechnie znany, a jego cena odbiega od ceny zwyczajowej lub z powodu błędu systemu przy towarze widnieje cena „0 EUR” lub „1 EUR”, Sprzedawca nie jest zobowiązany do dostarczenia towaru po niewłaściwej cenie, lecz może zaoferować dostawę towaru po rozsądnej cenie. Jeżeli Kupujący nie zgadza się w tym przypadku z właściwą ceną towaru, może odstąpić od Umowy Sprzedaży.
Kupujący dokonuje płatności gotówką przy odbiorze, przelewem/wpłatą na konto sprzedającego.
W przypadku stosowania rabatu w oparciu o kupon rabatowy, przed realizacją zamówienia konieczne jest podanie numeru tego kuponu w odpowiednim polu.

VI.
Warunki płatności

Płatności dokonywane są w walucie EUR, przy czym Sprzedawca wymaga jednego z poniższych sposobów płatności:
a) Płatność poprzez Trustpay (płatność kartą). Wpłata zostaje odnotowana przez Sprzedawcę niezwłocznie, a towar zostanie wysłany w możliwie najkrótszym czasie.
b) Zaliczka na rachunek bankowy sprzedającego: Towar zostanie wysłany
po otrzymaniu wpłaty przelewem na nasze konto w Fio banka as

Połączenie z bankiem:
Instytucja finansowa: FIO banka
IBAN: SK4783300000002600923297
Zmienny symbol: użyj elektronicznego numeru zamówienia.

VII.
Warunki gwarancji i okres gwarancji

Kupującemu udziela się 24-miesięcznej gwarancji na dostarczony towar. Okres gwarancji rozpoczyna się w dniu przekazania towaru Kupującemu (osobiście w siedzibie firmy lub w momencie odbioru przesyłki na poczcie). Sprzedawca może przedłużyć ten ustawowy termin. Okres gwarancji przedłuża się o okres, w którym produkt był objęty naprawą gwarancyjną, zgodnie z załączonymi dokumentami dotyczącymi poprzedniej naprawy (reklamacja).
Towar wadliwy i roszczenia wynikające z towaru wadliwego należy zgłaszać przed upływem okresu gwarancji. Z upływem okresu gwarancyjnego prawo do reklamacji wygasa.
Do każdego produktu zakupionego u Sprzedającego dołączona jest faktura (dowód zakupu), która przy dostawie do Kupującego stanowi dowód dostawy i gwarancji.
Reklamacji podlega wyłącznie towar zakupiony u Sprzedającego i całkowicie opłacony. Kupujący ma obowiązek możliwie zwięźle opisać wadę, której dotyczy reklamowany towar.
Kupujący zgłaszając reklamację ma obowiązek dostarczyć na adres siedziby Sprzedawcy towar czysty, nieuszkodzony mechanicznie, w oryginalnym opakowaniu, wraz z wymaganymi dokumentami.
Złożenie ważnej reklamacji gwarancyjnej jest bezpłatne. Koszty dostarczenia reklamowanego towaru do Sprzedającego pokrywa Kupujący. W przypadku nieuzasadnionego rozpatrzenia reklamacji Kupujący zobowiązany jest do poniesienia kosztów wynikających z rozstrzygnięcia tej reklamacji.

VIII.
Polityka zwrotów

Postępowanie Kupującego będącego konsumentem w rozumieniu § 52 ust. 3 ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeks cywilny w aktualnym brzmieniu, przy wykonywaniu uprawnień wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy za wady towaru zakupionego w sklepie Gracefolk.com, a także związana z tym regulacja praw i obowiązków Stron Umowy, reguluje § 619 do § 627 ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeks cywilny z późniejszymi zmianami oraz ustawa nr. 250/2007 Zb. o ochronie konsumentów oraz o zmianie ustawy Słowackiej Rady Narodowej nr 250/2007. 372/1990 Zb. o przestępstwach ze zmianami.
Postępowanie Kupującego niebędącego konsumentem w rozumieniu § 52 ust. 3 ustawy nr. 40/1964 Zb. Kodeks cywilny w aktualnym brzmieniu, przy wykonywaniu uprawnień wynikających z odpowiedzialności Sprzedawcy za wady towaru zakupionego w sklepie Gracefolk.com, a także regulacja związanych z tym praw i obowiązków Stron Umowy, regulują §§ 422 do § 442 ustawy nr. 513/1991 Zb. Kodeks Handlowy ze zmianami.
Kupujący wysyłając do Sprzedawcy zamówienie elektroniczne, potwierdza, że ​​zapoznał się z procedurą reklamacyjną Sprzedawcy i w pełni się z nią zgadza. Z chwilą przesłania zamówienia elektronicznego do Sprzedawcy postępowanie reklamacyjne staje się wiążące dla Kupującego.

IX.
Kontrola towaru przy odbiorze

Kupujący przy odbiorze towaru ma obowiązek sprawdzić, czy opakowanie, w które zapakowany jest towar, nie jest uszkodzone. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń towaru konieczne jest spisanie protokołu stwierdzonych wad powstałych w transporcie u dostawcy lub firmy kurierskiej w miejscu dostarczenia towaru. Jeżeli Kupujący odbierze towar pomimo oczywistego uszkodzenia opakowania, Sprzedający nie będzie uwzględniał późniejszych reklamacji z tego tytułu.
Kupujący ma obowiązek sprawdzić dostarczony towar bez zbędnej zwłoki po jego odbiorze.
W przypadku stwierdzenia przez Kupującego niekompletności towaru lub jakichkolwiek uszkodzeń towaru powstałych w transporcie, które nie objawiają się zewnętrznymi uszkodzeniami opakowania, obowiązany jest zgłosić reklamację Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 7 dni otrzymania przesyłki. W przeciwnym razie dostawę uważa się za kompletną i pozbawioną wad, a reklamacje z tego tytułu nie będą uwzględniane.
Kupujący ma obowiązek zgłosić sprzedającemu wady towaru zakupionego na Gracefolk.com bez zbędnej zwłoki, zgodnie z warunkami określonymi w odpowiednich przepisach ustawy nr. 513/1991 Zb. Kodeks Handlowy ze zmianami i ustawa nr. 40/1964 Zb. Kodeks Cywilny ze zmianami.

X.
ZASTOSOWANIE REKLAMACJI

W przypadku gdy Kupujący stwierdzi, że zamówiony przez niego towar nie odpowiada temu, który otrzymał, Kupujący ma prawo zwrócić towar Sprzedawcy max. do 7 dni od dnia odbioru towaru przez Kupującego. Koszty zwrotu towaru ponosi Sprzedawca.
Towar będący przedmiotem zwrotu/wymiany/reklamacji musi być kompletny, nieużywany, nieuszkodzony oraz znajdować się w oryginalnym, nieuszkodzonym opakowaniu. Towar nie może nosić śladów użytkowania. Ryzyko uszkodzenia towaru będącego przedmiotem zwrotu/wymiany/reklamacji ponosi Kupujący do chwili odbioru towaru przez Sprzedawcę.
Kupujący ma obowiązek przesłać dowód zakupu listem poleconym wraz z towarem będącym przedmiotem zwrotu/wymiany/reklamacji na adres siedziby Sprzedającego. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nie przyjęcia towaru przesłanego przez kupującego za pobraniem.
Całkowita kwota za towar, który został zwrócony Sprzedającemu zgodnie z niniejszymi OWU, zostanie przelana na konto Kupującego w terminie 30 dni od dnia otrzymania dokumentów wraz z towarem zwracanym z przyczyny określonej w pkt 1, 2 tego artykułu.
Prawo kupującego do dochodzenia rękojmi u sprzedającego wygasa:
– poprzez utratę dowodu wpłaty
– poprzez niezgłoszenie oczywistych wad przy odbiorze towaru,
– po upływie okresu gwarancji na towar,
– mechaniczne uszkodzenia towaru powstałe z winy kupującego, nieprzestrzeganie instrukcji i zaleceń dotyczących użytkowania i pielęgnacji produktu
– uszkodzenia towaru podczas transportu własnym środkiem transportu,
- poprzez używanie towaru w warunkach odbiegających od środowiska naturalnego ze względu na jego wilgotność, działanie chemiczne i mechaniczne,
– nieprofesjonalne obchodzenie się, obsługa lub zaniedbanie dbałości o towar,
– uszkodzenia towaru na skutek nadmiernego obciążenia lub użytkowania niezgodnie z warunkami określonymi w dokumentacji, zasadach ogólnych, normach technicznych lub przepisach bezpieczeństwa obowiązujących na terenie Republiki Słowackiej,
– uszkodzenia towaru spowodowane nieuniknionymi i/lub nieprzewidywalnymi zdarzeniami,
– uszkodzenia towaru na skutek przypadkowego uszkodzenia i przypadkowego pogorszenia jakości,
– przez nieprofesjonalną interwencję, uszkodzenie w transporcie, uszkodzenie przez wodę, ogień, elektryczność statyczną lub atmosferyczną lub inną siłę wyższą,
– poprzez interwencję osoby nieuprawnionej do obsługi towaru.

Kupujący ma obowiązek zgłosić reklamację sprzedającemu w formie pisemnej (pocztą elektroniczną lub na adres sprzedającego).
Kupujący nie ma prawa stosować rękojmi za wady, o których sprzedawca został poinformowany przy zawarciu umowy lub o których musiał wiedzieć, biorąc pod uwagę okoliczności, w jakich została zawarta umowa kupna.
W przypadku przesłania towaru wadliwego w ramach reklamacji, kupujący ma obowiązek przekazać towar kompletny, w oryginalnym opakowaniu. Sprzedawca nie ma obowiązku przyjęcia towaru do reklamacji, jeśli nie został on prawidłowo zapakowany i przekazany wraz z wymaganymi komponentami i akcesoriami. Przesyłka musi zawierać: reklamowany towar wraz z akcesoriami i instrukcjami, kopię dowodu zakupu, ważną kartę gwarancyjną, list towarzyszący (zawierający szczegółowy opis wady), ewentualnie także inne dokumenty związane z dostawą towaru oraz wystarczające dane kontaktowe kupującego (adres zwrotny, numer telefonu).
Miejscem składania reklamacji jest siedziba sprzedawcy. Kupujący może zgłosić reklamację wysyłając towar do reklamacji za pośrednictwem firmy transportowej (spedycja, poczta itp.).
Postępowanie reklamacyjne rozpoczyna się w dniu przejęcia przez sprzedawcę reklamowanego towaru i kończy się w dniu przesłania kupującemu wypełnionej reklamacji. Sprzedawca po zapoznaniu się z przedstawionymi dokumentami i pobieżnym sprawdzeniem reklamowanego towaru uznaje reklamację za uzasadnioną i przyjmuje reklamowany towar do postępowania reklamacyjnego na miejscu i sporządza z tego pisemny protokół albo odrzuca reklamację jako nieuzasadnioną i zwraca reklamowany towar kupującemu lub przyjmie reklamowany towar do ekspertyzy w autoryzowanym serwisie, na podstawie którego albo zostanie uznana reklamacja za uzasadnioną i prawidłowo rozpatrzona, albo zostanie ona odrzucona, a towar zostanie zwrócony kupujący.
W przypadku nieuzasadnionej reklamacji towar zostanie wysłany na adres kupującego na koszt i ryzyko kupującego, chyba że uzgodniono inaczej.
Reklamacja, w tym usunięcie wady, powinna zostać rozpatrzona bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia reklamacji, chyba że sprzedawca i kupujący uzgodnią inaczej.
Sprzedający wyda kupującemu pisemne potwierdzenie o tym, kiedy skorzystano z prawa odpowiedzialności za wady, a także o naprawie i czasie jej trwania lub o sposobie załatwienia reklamacji.
Kupujący poinformuje Sprzedawcę o sposobie rozpatrzenia reklamacji w ustalony wcześniej sposób (środek porozumiewania się na odległość lub pisemnie).
Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w którym kupujący nie mógł używać towaru ze względu na naprawę gwarancyjną towaru.
W przypadku wymiany towaru na nowy, kupujący otrzyma dokument, na którym będzie wyszczególniony wymieniany towar, a wszelkie inne roszczenia rozpatrywane będą na podstawie oryginału dowodu dostawy i niniejszego dokumentu reklamacyjnego. W przypadku wymiany towaru na nowy bieg terminu gwarancyjnego rozpoczyna się na nowo od dnia otrzymania nowego towaru, jednak wyłącznie w odniesieniu do towaru nowego.

XI .
Okoliczności wyłączające odpowiedzialność za niemożność wykonania

Żadna z Umawiających się Stron nie ponosi odpowiedzialności za niemożność wykonania w przypadku wystąpienia siły wyższej.
Za zdarzenie spowodowane siłą wyższą uważa się zdarzenie, którego Umawiające się Strony nie mogły przewidzieć i któremu nie mogły zapobiec nawet przy zachowaniu najwyższej możliwej staranności zawodowej, niezależnej od ich woli, w szczególności wojna, bunt, strajk , klęski żywiołowe, zmiany w ustawodawstwie i inne.
W przypadku wystąpienia zdarzenia, o którym mowa w ust. 2, Umawiające się Strony zobowiązane są wzajemnie powiadomić o tym fakcie bez zbędnej zwłoki.
Wystąpienie nieoczekiwanych awarii technicznych lub logistycznych zwalnia Sprzedawcę z ustalonych zobowiązań.

XII.
Umowy konsumenckie oraz pouczenie o prawie odstąpienia od umowy

W przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość (w tym przypadku handlu elektronicznego w Internecie) Kupującemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie 7 dni od dnia otrzymania towaru. Tylko w przypadku, gdy Sprzedający nie przekaże Kupującemu informacji wymaganych w § 10 ustawy nr. 108/2000 ustawy o ochronie konsumentów w sprzedaży obwoźnej i wysyłkowej z późn. zm. termin ten wynosi 3 miesiące od otrzymania towaru. Jeżeli w jego trakcie informacja zostanie prawidłowo złożona, termin trzymiesięczny kończy się i od tego momentu rozpoczyna się termin siedmiodniowy. Kupujący nie może jednak odstąpić od umów wymienionych w § 12 ust. 5 ustawy nr. 108/2000 Ustawa o ochronie konsumentów w sprzedaży obwoźnej i wysyłkowej z późn. zm.
Oświadczenie Kupującego o odstąpieniu od umowy sprzedaży musi zostać doręczone Sprzedającemu przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, a jednocześnie cały towar musi zostać należycie zwrócony Sprzedającemu w oryginalnym stanie, wraz ze wszystkimi dokumentami i dokumentacją, które zostały dostarczone Kupującemu. W celu szybkiego załatwienia sprawy konieczne jest odesłanie towaru na adres siedziby Sprzedawcy.
Wraz z odstąpieniem Kupującego od Umowy Sprzedaży, Umowa Sprzedaży zostaje anulowana od początku. Sprzedający ma obowiązek odebrać towar i zwrócić Kupującemu nie później niż 15 dni od dnia odstąpienia od Umowy Sprzedaży cenę zapłaconą za towar przelewem na konto Kupującego, łącznie z kosztami poniesionymi przez Kupującego w związku z zamówieniem towaru. Kupujący ponosi koszty zwrotu towaru tylko wtedy, gdy towar w pełni odpowiadał wymaganiom jakościowym i nie posiadał wad.
W przypadku niespełnienia któregokolwiek z powyższych warunków, Sprzedawca nie przyjmie odstąpienia od zamówienia elektronicznego, a towar zostanie odesłany na koszt Kupującego.

XIII.
Prywatność

Sprzedający przechowuje podane przez Kupującego dane osobowe wyłącznie w celu realizacji i dodatkowego potwierdzenia warunków Umowy Sprzedaży, w celu realizacji zamówienia elektronicznego, realizacji dostawy, uregulowania płatności oraz niezbędnej komunikacji pomiędzy stronami umowy w celu okres dziesięciu lat.
Sprzedawca nie udostępnia danych Kupującego podmiotom trzecim, z wyjątkiem podwykonawców, pośredników Sprzedającego, nawet tylko tych danych, które są niezbędne do pomyślnej realizacji dostawy. Sprzedawca przetwarza dane osobowe Kupującego zgodnie z przepisami ustawy nr. 428/2002 Dz. o ochronie danych osobowych z późn. zm. Zamawiając towar za pośrednictwem www.gracefolk.com, Kupujący potwierdza, że ​​przekazał Sprzedającemu swoje dane osobowe dobrowolnie i wyraża zgodę na ich przetwarzanie w ewidencji Sprzedającego, chyba że stoją one w sprzeczności z przepisami prawa, a także na ujawnienie i udostępnienie danych podmiotom trzecim i instytucjom państwowym na warunkach i w zakresie określonym przepisami prawa.
Kupujący oświadcza, że ​​wszystkie podane przez niego dane są zgodne z prawdą. Kupujący oświadcza, że ​​jest świadomy konsekwencji podania nieprawdziwych danych, w szczególności faktu, iż działanie takie może zostać zakwalifikowane jako przestępstwo.

Artykuł XIV.
Postanowienia końcowe

Sprzedawca informuje, że informacje zawarte na stronie Gracefolk.com mogą być aktualizowane bez wcześniejszego powiadomienia.
Sprzedający i Kupujący oświadczają, że w pełni uznają komunikację na odległość – telefon, komunikację elektroniczną, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej i Internetu, za ważną i wiążącą dla obu stron.
Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec żadnej innej strony za szkody bezpośrednie, pośrednie lub szczególne spowodowane wykorzystaniem informacji z Gracefolk.com.
Sprzedawca może w każdej chwili i bez uprzedzenia dokonać zmian w towarach wystawionych na stronie Gracefolk.com.
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany i/lub uzupełnienia niniejszych OW nawet bez wcześniejszego powiadomienia. Zmiany i/lub uzupełnienia niniejszego Regulaminu wchodzą w życie w dniu ich opublikowania na stronie Gracefolk.com.
Niezależnie od pozostałych postanowień umowy, sprzedający nie ponosi odpowiedzialności wobec kupującego za utracony zysk, utratę możliwości lub jakiekolwiek inne straty pośrednie lub następcze powstałe na skutek zaniedbania, naruszenia umowy lub poniesione w inny sposób.
Strony umowy uzgodniły, że wszelkie spory powstałe między nimi w związku ze stosunkami prawnymi opartymi na umowie lub umowach z nią powiązanych, w tym spory dotyczące ważności, interpretacji i rozwiązania niniejszej umowy, będą najlepiej rozstrzygane w drodze pojednania.
Wysyłając do Sprzedawcy elektroniczne zamówienie, Kupujący potwierdza jednocześnie swoją bezwarunkową zgodę z Ogólnymi Warunkami Handlowymi Sprzedającego.

Niniejsze OWH obowiązują od dnia 1 stycznia 2024 roku.